NÜFUS MÜDÜRLÜKLERİNDE E-DEVLET UYGULAMASI BAŞLADI
AHLAT NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN DUYURU
Ahlat Nüfus Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinde e-Devlet uygulamasının başlatıldığı belirtildi. Nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinde e-Devlet uygulamasının başlatıldığının ifade edildiği açıklamada, ”Onuncu Kalkınma Planında, Bilgi Toplumu Stratejisinde ve 2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planında vatandaşlarımıza verilen hizmetlerin elektronik ortama taşınarak, zaman ve mekândan bağımsız olarak hızlı ve güvenilir bir şekilde hizmetlerin sunulması e- Devlet uygulamalarının tüm hizmetlerde ve yaşamın her alanında kullanılması devlet politikası olarak benimsenmiştir. Belirtilen bu hedefe ulaşmak için; nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinde de e-Devlet uygulaması başlatılmıştır. E-Devlet üzerinden aşağıdaki belgeler alınabilmektedir. Kişi Kayıt Örneği: Sadece kişinin kendisine ait bilgileri içeren kayıtlardan oluşmaktadır. Aile Kayıt Örneği: Kendisi, Eşi, Çocukları ve varsa Eski Eş / Eşlerine (isteğe bağlı) ait bilgileri içeren kayıtlardan oluşmaktadır. Nüfus Aile Kayıt Örneği: Kendisi, Eşi, Çocukları, Anne / Babası ve Eski Eş / Eşlerine (isteğe bağlı) ait bilgileri içeren kayıtlardan oluşmaktadır. Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi: Sadece kişinin kendisine ait bilgileri içeren kayıtlardan oluşmaktadır. E-Devlet üzerinden üretilen belgelerin fiziki veya elektronik ortamda ilgili mercilere verilebilmesi mümkün hale getirilmiş olup, ayrıca e-Devlet kapısı üzerinden geçici kimlik belgesi sorgulama ve doğrulama hizmeti de verilebilmektedir. 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun Uygulanmasına ilişkin yönetmeliğin 151. Maddesinin 4. fıkrası gereğince E-Devlet kapısı üzerinden alınan belgeler, nüfus müdürlüklerinden alınmış resmi belgeler ile aynı hukuki değere sahip olup tüm resmi işlemlerde kabul edilmesi yasal zorunluluktur. Kamuoyuna saygı ile duyurulur.